چه ورزش هایی قد را بلند می‌کند؟
14 فروردین

ورزش‌های موثر برای افزایش قد کدامند؟ یکی از شاخصه‌های مهم زیبایی، داشتن قد متعادل و نرمال است. معمولاً دختران و پسران تا یک سن مشخص رشد کرده و قد آن‌ها افزایش می‌یباد. با توجه به این موضوع متخصصان توصیه می‌کنند که والدین از سنین کودکی فرزند خود را در کلاس‌های ورزشی ثبت نام کرده تا در آینده از لحاظ کوتاهی قد دچار مشکل نشوند.

درواقع، انجام بعضی ورزش‌ها از کودکی و حتی در سنین رشد باعث شده تا قد کودکان در سنین بلوغ افزایش یافته و قد آن‌ها کوتاه باقی نماند. اما بهترین ورزش‌ها برای افزایش قد کدامند؟ در ادامه این مقاله به بررسی بهترین ورزش‌ها برای افزایش قد می‌پردازیم.

ورزش‌های موثر برای افزایش قدچه ورزش هایی قد را بلند می‌کند؟

داشتن هیکل جذاب و قد بلند از بزرگ‌ترین رویاهای نوجوانان است. خوشبختانه قبل از متوقف شدن پروسه رشد قد با انجام ورزش‌هایی می‌توان به بلندشدن ان کمک کرد. مهمترین این ورزش‌ها عبارت‌اند از:

انجام تمرینات کششی

انجام تمرینات کششی از موثرترین راهکارها برای افزایش قد به‌شمار می‌رود. مکانیسم عمل تمرینات کششی به این صورت است که در اثر کشش‌های درست و صحیح بدن فرد انعطاف پیدا کرده و همین انعطاف بدنی باعث افزایش قد خواهد شد. خوشبختانه انجام تمرینات کششی بسیار ساده بوده و به‌راحتی، اما با رعایت اصول لازم می‌توانید این کار را در منزل انجام دهید. به خاطر بسپارید که انجام حرکات کششی به‌طور نادرست به بدن کودک و یا نوجوان شما آسیب می‌رسانند و حتماً در هنگام انجام آن‌ها باید از افراد با تجربه در منزل و یا باشگاه کمک بگیرید.

انجام بارفیکس

بارفیکس یکی از ورزش‌هایی است که در هر مکانی می‌توان آن را انجام داد. تنها کافیست یک میله بارفیکس خریداری کرده و آن را در چهارچوب درب به‌طور محکم نصب کنید. اگر نصب بارفیکس به‌درستی صورت نگیرد، ممکن است فرد استفاده‌کننده همراه با بارفیکس سقوط کند و دچار شکستگی در ناحیه دست و پا شود. در ورزش بارفیکس، بدن از میله آویزان شده و خود وزن بدن باعث ایجاد کشش در بدن خواهد شد. درواقع، با این کار، فشار روی مهره‌های بدن کاهش می‌یابد و قد فرد تا حدود 5 سانتی‌متر افزایش پیدا خواهد کرد.

پیلاتس از ورزش‌های موثر برای افزایش قد

پیلاتس در دسته ورزش‌های هوازی قرار می‌گیرد و تاثیر زیادی روی سلامتی عمومی بدن دارد. در این ورزش مهره‌های گردذن کشیده شده و به همین دلیل، قد افزایش می‌یابد. البته پیلاتس حرکات زیادی دارد و انجام بعضی از حرکات آن به افزایش قد شما کمک می‌کند. بهترین تمرین پیلاتس تمرینی است که در آن به پشت دراز کشیده و دست‌های خود را در دو طرف بدن بگذارید. البته باید کف دست‌های شما رو به پایین و روی زمین قرار بگیرد. سپس تلاش کنید که پاهای خود را بلند کرده و به‌طور موازی به طرف بالای سر ببرید. انجام این حرکت مقداری سخت بوده و حتماً باید از افراد با تجربه کمک بگیرید؛ زیرا در غیر این صورت به بدن شما آسیب وارد خواهد شد.

دوچرخه سواریدوچرخه سواری

دوچرخه‌سواری از بهترین ورزش‌ها برای افزایش قد به‌شمار می‌رود. درواقع، رکاب‌زدن عضلات پا را تقویت کرده و خونرسانی به ماهیچه‌ها را افزایش می‌دهد. همین موضوع باعث افزایش رشد و انعطاف بدن خواهد شد.

شنا از ورزش‌های موثر برای افزایش قد

با انجام ورزش شنا، رباط‌ها، تاندون‌ها و ستون فقرات کشیده شده و همین کشش باعث افزایش قد خواهد شد. از مهمترین حرکات کششی شنا برای افزایش قد می‌توان به کرال، پروانه و قورباغه اشاره کرد.

والیبال

ورزش والیبال از معروف‌ترین ورزش‌ها برای افزایش قد به‌شمار می‌رود. در این ورزش فرد باید برای انجام حرکات‌های مختلف دست‌های خود را به سمت بالا حرکات داده و همچنین، از حرکت پرش استفاده کند. همین پرش و حرکات دادن دست‌ها به سمت بالا باعث کشش بدن و افزایش قد خواهد شد. درحقیقت، حرکت پرش در همه ورزش‌ها، تاثیر زیادی روی غده رشد و هورمون‌های رشد گذاشته و ترشح این هورمون‌ها را تحریک می‌کند. با تحریک این هورمون‌ها قد کودکان و نوجوانان افزایش می‌یابد.

انجام ورزش بسکتبال

اگر به بازی‌ها و مسابقات بسکتبال نگاهی بیاندازید، بلندقدترین افراد را خواهید دید. درواقع، انجام این ورزش تاثیر زیادی در افزایش قد افراد دارد؛ زیرا باعث تقویت پاها و کشش کل بدن می‌شود. همچنین، این ورزش جریان خون در عضلات را افزایش داده و همین موضوع تاثیر زیادی روی بلند قدتر شدن افراد دارد. در این ورزش نیز حرکت پرش وجود دارد. علیرغم مزیت‌های والیبال و بسکتبال، انجام این ورزش‌ها به توان بدنی بالا و حرکت زیاد نیاز داشته و بسیاری از افراد به‌دلیل مشکلاتی مانند آسم نمی‌توانند این ورزش‌ها را برای افزایش قد انجام دهند.

ژیمناستیکچه ورزش هایی قد را بلند می‌کند؟

بسیاری از مربیان ورزشی، ژیمناستیک را بهترین ورزش برای افزایش قد می‌دانند. در این ورزش انعطاف بدن به‌شدت افزایش پیدا کرده و علاوه‌بر انعطاف، قدرت و مقاومت بدن نیز افزایش می‌یابد. تعداد حرکات در زمان انجام ژیمناستیک بسیار بوده و به همین دلیل، در یک زمان واحد، ماهیچه‌های بازو، پا، شکم و پشت درگیر می‌شوند. تنها تعداد محدودی از ورزش‌ها باعث درگیری کلیه عضلات می‌شوند که از مهمترین این ورزش‌ها می‌توان به ژیمناستیک اشاره کرد. به همین دلیل متخصصان ورزشی توصیه می‌کنند تا کودکان خود را از سنین پایین در کلاس‌های ژیمناستیک ثبت نام کنند. این ورزش نه‌تنها باعث انعطاف بدن کودک شما شده، بلکه باعث افزایش قد او نیز در آینده خواهد شد.

برای ثبت نام کلاس های ژیمناستیک با شماره 09358881632 در ارتباط باشید.

 یوگا

از دیگر ورزش‌های موثر برای افزایش قد، ورزش یوگا است. در این ورزش کلیه حرکات کششی انجام شده و همین موضوع باعث افزایش قد خواهد شد. از مهمترین حرکات یوگا برای افزایش قد می‌توان به حرکت گربه و یا کبری اشاره کرد.

خلاصه

داشتن قد بلند از مهمترین فاکتورهای زیبایی و جذابیت در دوره بعد از بلوغ به‌شمار می‌رود. داشتن تغذیه سالم و انجام ورزش‌های مفید برای افزایش قد به کودکان و نوجوانان شما کمک می‌کند تا در بزرگسالی قد مناسبی داشته و هیکل آن‌ها جذاب شود. از مهمترین ورزش‌های موثر برای افزایش قد، ژیمناستیک است که اگر از کودکی انجام شود، تاثیر زیادی روی افزایش قد و زیبایی اندام کودک شما در بزرگسالی می‌گذارد. البته انتخاب باشگاه و مربیان مجرب نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. باشگاه ژیمناستیک آنیل دارای بهترین مربیان مجرب و محیطی بسیار حرفه‌ای است که شما عزیزان با خیال راحت می‌توانید کودکان و نوجوانان خود را در آن ثبت نام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *