بررسی راه های افزایش قد کودکان
14 فروردین

راه های افزایش قد کودکان کدامند؟ بسیاری از والدین از دوران کودکی نگران استایل کودک خود در بزرگسالی هستند. یکی از مهمترین عواملی که روی استایل کودکان در بزرگسالی اثر می‌گذارد؛ قد آن‌ها است. بعضی از افراد به دلایل ژنتیکی قد زیاد بلندی ندارند؛ اما کودکان همین افراد با رعایت یک سری از موارد می‌توانند در آینده قد بلندی داشته و از استایل جذاب خود لذت ببرند. در ادامه این مقاله به بررسی بهترین راهکارها برای افزایش قد کودکان می‌پردازیم.

بررسی راه های افزایش قد کودکانراه های افزایش قد کودکان

درست است که ژنتیک از مهمترین عوامل تاثیرگذار روی افزایش قد کودکان به‌شمار می‌رود؛ اما عوامل زیادی غیر از ژنتیک نیز روی قد اثر می‌گذارند. با توجه به این موضوع، همه افراد می‌توانند با به کارگرفتن موارد گفته، به افزایش قد کودک خود در بزرگسالی کمک کنند. مهمترین این موارد عبارت‌انداز:

1. داشتن تغذیه سالم و سرشار از انواع موادغذایی مغذی

بعد از ژنتیک تغذیه مهمترین عامل در رشد قد کودکان به‌شمار می‌رود. یک رژیم غذایی سالم سرشار از انواع پروتئین، کربوهیدرات، چربی و انواع ویتامین‌ها بوده که باید به‌طور متعادل مصرف شوند. همچنین، کلیه مواد غذایی مضر مانند انواع شیرینی‌ها و فست‌فود نیز باید از برنامه غذایی کودک حذف شده تا بدن بهتر بتواند موادغذایی مفید را بهتر جذب کند. پروتئین‌های فاقد چربی با انواع سبزیجات برگ سبز، سرشار از پتاسیم و کلسیم هستند و به همین دلیل، تاثیر زیادی روی رشد کودک شما می‌گذارند. از دیگر غذاهای موثر روی رشد قد کودک می‌توان به روی یا همان زینک اشاره کرد. غذاهایی مانند دانه کدو و بادام زمینی سرشار از روی هستند.

2. داشتن خواب کافی

خواب از مهمترین عوامل تاثیرگذار روی رشد قد کودکان است. درواقع، بسیاری از متخصصان سلامتی خواب را یکی از مهم‌ترین راه های افزایش قد کودکان می‌دانند. البته این موضوع در مورد خواب شب صدق می‌کند. درواقع، از ساعت 10 شب تا 7 صبح بهترین زمان برای خواب کودک شما به‌شمار رفته و در این ساعات هورمون رشد در بدن ترشح می‌شود. اگر کودک شما خوب نخوابد، این هورمون به میزان کافی در بدن او ترشح نشده و به همین دلیل، کودک در آینده افزایش قد به اندازه کافی نخواهد داشت. به همین دلیل توصیه می‌شود که برای افزایش قد کودک خود حتماً او را تشویق کنید که از ساعت 9 یا 10 شب به رختخواب برود.

بیشتر بخوانید: چه ورزش هایی قد را بلند میکند؟

3. مصرف ویتامین دی و استفاده از نور خورشید از راه های افزایش قد کودکان

ویتامین دی از مهمترین ویتامین‌هایی است که نقش مهمی در رشد قد کودکان دارد. البته مصرف مکمل‌های ویتامین دی باید حتماً زیرنظر پزشک انجام شود. همچنینف نور خورشید بهترین منبع ویتامین دی به‌شمار رفته و تنها با 10 تا 15 دقیقه قرار گرفتن در نورخورشید، افراد کودک و بزرگسال می‌توانند مقدار زیادی از ویتامین دی موردنیاز خود را جذب کنند. ویتامین دی باعث رشد ماهیچه و استخوان شده و استفاده از آن همراه کلسیم، اثر آن را چند برابر می‌کند. غذاهایی مانند ماهی‌های چرب، قارچ و زرده تخم مرغ نیز سرشار از ویتامین دی هستند. همیشه کودکان خود را تشویق کنید که در نور آفتاب بازی کرده تا بدن آن‌ها ویتامین دی بیشتری جذب کند.

4. سالم نگه داشتن وضعیت بدنی

یکی از راه های افزایش قد کودکان، داشتن وضعیت بدنی مناسب است.  بسیاری از کودکان به‌طور مدام هنگام ایستادن و یا نشستن قوز می‌کنند و همین قوز به ستون فقرات آن‌ها فشار زیادی وارد کرده و تاثیر منفی روی بدن آن‌ها می‌گذارد. حتی ستون فقرات بسیاری از کودکان در اثر بدنشستن، تغییر شکل داده که این می‌تواند برای آن‌ها خطر نیز ایجاد کند. به کودک خود یاد بدهید که راست ایستاده و قوز نکند. همچنین، اگر کودک شما قادر به قوز نکردن نیست؛ برای او قوزبند بخرید.

5. استفاده از مکمل های هورمون رشد

استفاده از هورمون‌های رشد از دیگر راه های افزایش قد کودکان است. البته در کنار استفاده از این هورمون‌ها کلیه موارد بالا را نیز باید رعایت کنید. همیشه این نکته مهم را به خاطربسپارید که برای افزایش قد کودک خود هرگز بدون مشورت پزشک از این هورمون‌ها استفاده نکنید؛ زیرا این هورمون‌ها در صورت عدم مصرف نادرست و بدون مشورت پزشک تاثیر بدی روی سلامتی شما می‌گذارند.

6. انجام ورزش‌های مختلف از راه های افزایش قد کودکان

ورزش نیز از مهمترین عوامل تاثیرگذار روی افزایش قد کودکان است. ورزش‌هایی مانند شنا، پرش، والیبال و بسکتبال تا حد زیادی روی افزایش قد کودکان اثر می‌گذارند؛ اما از بهترین ورزش‌ها برای افزایش قد کودکان، ورزش ژیمناستیک است. این ورزش باعث انعطاف و کشش بدن شده و به‌دلیل مزایای زیادی که دارد، بهترین ورزش برای افزایش قد به‌شمار می‌رود. مهمترین این مزایا عبارت‌انداز:

افزایش انعطاف و هماهنگی در حرکات

هماهنگی و انعطاف بدن تاثیر زیادی روی سلامت کودکان گذاشته و از بروز بیماری‌هایی مانند آرتروز، خشکی مفاصل و… در سنین بالا جلوگیری می‌کند.

تقویت روحیه اجتماعی

این ورزش قابل انجام به‌صورت انفرادی و تیمی است و با توجه به این موضوع، هم روحیه اجتماعی کودکان تقویت شده و هم عزت نفس آن‌ها برای انجام کارهای مختلف بالا می‌رود.

یادگیری حرکت از پایه

در ورزش ژیمناستیک کودکان یاد می‌گیرند که به درستی حرکت کرده و راه بروند. درواقع، با این ورزش یاد می‌گیرند که قوزنکرده و راست راه بروند.

افزایش قدرت بدنی

ورزش ژیمناستیک از مهمترین عوامل تاثیرگذار روی قدرت بدنی است. بسیاری از والدین پس از مدت کوتاهی از ثبت نام کودک خود در کلاس‌های ژیمناستیک به افزایش قدرت بدنی کودک خود پی می‌برند.

تخلیه هیجانات

هیجان و انرژی زیاد از ویژگی‌های مهم کودکان است. از نظر بسیاری از متخصصان ورزش ژیمناستیک یک ورزش عالی برای تخلیه هیجانات به‌شمار می‌رود. در این ورزش کودکان حرکات زیادی را انجام داده و به همین دلیل، هیجان و انرژی آن‌ها تخلیه می‌شود.

خلاصه

یکی از مهمترین سوالاتی که ذهن والدین را به خود مشغول می‌کند این است که راه های افزایش قد کودکان کدامند؟ در این مقاله بهترین راهکارهای افزایش قد کودکان توضیح داده شدند. همچنین، بهترین ورزش برای افزایش قد ورزش ژیمناستیک بوده که منافع زیادی مانند افزایش انعطاف بدن داشته و مقاومت بدن را بالا می‌برد. با وجود همه منافع ورزش ژیمناستیک انتخاب یک باشگاه از اهمیت زیادی برخوردار است؛ زیرا ژیمناستیک نادرست به بدن آسیب زیادی وارد می‌کند. باشگاه آنیل ژیمناستیک از بهترین باشگاه در زمینه آموزش ژیمناستیک به کودکان است که با برخورداری از مربیان با تجربه، آموزش‌های لازم را بدون هیچ‌گونه آسیب به کودکان شما می‌دهند. با توجه به این موضوع شما بدون هیچ‌گونه نگرانی می‌توانید کودکان خود را در باشگاه آنیل برای ژیمناستیک ثبت نام کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *