راهنمای خرید لباس ژیمناستیک کودکان
14 دی

تهیه لباس ژیمناستیک مناسب، یکی از موارد مهم این ورزش است که شما باید به هنگام خرید لباس ژیمناستیک به آن توجه کنید و فاکتورهایی را در نظر بگیرید. به همین دلیل لازم است راهنمای خرید لباس ژیمناستیک کودکان را در نظر بگیرید و مطابق با آن‌ها اقدام نمایید. باشگاه آنیل ژیمناستیک به عنوان یکی از باشگاه‌های فعال در زمینه ورزش ژیمناستیک این معیارها را برای شما بازگو می‌کند تا شما قبل از شروع ورزش ژیمناستیک یک لباس مناسب با اندازه خود داشته باشید.

اهمیت خرید لباس ژیمناستیک مناسب

ورزش ژیمناستیک یکی از ورزش‌های بسیار پرطرفدار است که افراد علاقه‌مند زیادی وجود دارند که برخی از آن‌ها از سنین کودکی در کلاس‌های ژیمناستیک ثبت‌نام می‌کنند. آن‌ها برای این که حرکت ژیمناستیک در خانه یا باشگاه را درست انجام دهند، باید علاوه بر انعطاف‌پذیری بالا لباس مناسبی نیز داشته باشند. به همین دلیل قبل از هر کاری لازم است یک لباس مناسب برای خود تهیه کنند.

انتخاب لباس مناسب ژیمناستیک برای کودکان مختلف متفاوت است؛ زیرا هر کدام از کودکان قد و وزن مختلفی دارند و برای همین باید به اندازه‌های مختلف آن توجه کنند. انتخاب و خرید لباس مناسب ژیمناستیک به قدری مهم است که می‌تواند روی انجام حرکات ورزشکاران مؤثر باشد. به عنوان مثال شما با لباس‌های تنگ و یا گشاد نمی‌توانید حرکات ورزشی ژیمناستیک را به نحو احسن انجام دهید. در حالی که یک لباس ورزشی مناسب می‌تواند در این کار به شما کمک کند.

در انتخاب لباس مناسب ژیمناستیک سن و جنسیت کودکان مؤثر است. اکثر کودکان ژیمناست از لباس لئوتارد (Leotard) استفاده می‌کنند. این لباس در واقع همان لباسی است که به لباس شنا شباهت دارد و به عنوان مناسب‌ترین لباس ژیمناست دختران شناخته می‌شود.

بهترین لباس ژیمناستیک کودکان دختر

والدینی که دختران خود را در کلاس‌های ژیمناستیک ثبت‌نام کردند، به دنبال خرید بهترین لباس دختر هستند؛ اما نمی‌دانند کدام لباس برای کودکان آن‌ها مناسب است و به همین به دنبال راهنمای خرید لباس ژیمناستیک کودکان دختر هستند.

همان طور که در بالا عنوان کردیم مناسب‌ترین لباس برای ژیمناست‌های کودک دختر ۲ تا ۵ ساله لئوتارد است. حال اگر دوست دارید می‌توانید از لباس دیگری برای کودکان دختر خود خریداری کنید؛ اما به هنگام خرید راهنمای خرید لباس ژیمناستیک کودکان را در نظر بگیرید.

اگر دوست دارید لباس‌های زیر کودکان شما به هنگام ورزش کردن از لئوتارد مشخص نباشد می‌توانید از لباس ورزشی یونیتارد (Unitard) استفاده کنید. این لباس، همان لباس لئوتارد است که قسمت شلوارک آن کمی بلندتر است و قسمت پاهای کودکان را نمایان نمی‌کند.

انواع لباس‌های لئوتارد ژیمناستیک

در حال حاضر چند نوع لباس لئوتارد ژیمناستیک وجود دارد که به چند مورد آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • لئوتارد ستاره‌ای GK: این لئوتاردها رنگ‌های روشنی دارند و با چاپ های زیبا و طراحی‌های کودکانه می‌توانند برای کودکان سنین پایین مناسب باشند.
  • بایکتارد GK مدل قلب‌: قسمت شلوار این لئوتاردها کمی بلندتر است و برای کودکانی که نمی‌خواهند لباس زیر آن‌ها مشخص شوند، گزینه مناسب می‌باشند.
  • لئوتارد مدل پری دریایی: یکی از بهترین مدل‌های لباس لئوتارد ژیمناستیک مدل پری دریایی است که در آن قسمت شلوار لئوتارد کوتاه‌تر از شلوارهای دیگر است و مدل آن شباهت زیادی به پری دریایی دارد.

بهترین لباس ژیمناستیک کودکان پسر

کودکان پسر نیز به عنوان یکی از ورزشکاران ژیمناستیک باید به هنگام ورزش کردن لباس مناسب داشته باشند. این لباس می‌تواند یک تی‌شرت و شلوارک راحتی باشد. در انتخاب و خرید این لباس‌ها دقت کنید که هیچ گونه دکمه، زیپ، سگگ و یا جزئیات دیگری وجود نداشته باشد؛ زیرا احتمال گیرکردن آن‌ها در حین ورزش کردن وجود دارد.

انتخاب لباس زیر مناسب ژیمناست‌های کودک

همان طور که می‌دانید ورزش ژیمناستیک نیاز به انعطاف‌پذیری بدنی بالایی دارد؛ بنابراین انتخاب لباس کودکان ژیمناست باید به گونه‌ای باشد که شما در آن بتوانید حرکات ورزش ژیمناستیک را با خیال راحت انجام دهید؛ زیرا ۱۸۰ درجه زدن نیاز به لباس‌های خاصی دارد.

هر چند که پوشیدن لباس زیر یک انتخاب شخصی در ژیمناست‌های کودک است؛ اما هر کسی که می‌خواهد یک لباس زیر بپوشد سعی کند که از لباس‌های زیر با لبه صاف استفاده نماید. برش‌های پای لباس زیر کودکان باید بالا باشد تا نمایان نشود. همچنین استفاده از بیکنی و لباس زیر بدون درز می‌تواند گزینه موثری برای آن‌ها باشد.

نکات مهم خرید لباس ژیمناستیک کودکان

در بالا در مورد خرید بهترین لباس ژیمناستیک کودکان عنوان کردیم؛ اما با این حال این ورزشکاران باید به هنگام خرید لباس ورزشی نکات زیر را دقت نمایند.

  • تمام ژیمناست‌ها باید با پای برهنه ورزش کنند؛ زیرا پوشیدن جوراب می‌تواند باعث لغزش و زمین خوردن ورزشکاران شود.
  • ژیمناست‌هایی که عینکی هستند و می‌خواهند حین ورزش کردن از عینک استفاده کنند می‌توانند از عین مخصوص ژیمناستیک تهیه کنند یا این که عینک خود را محکم ببندند تا حین ورزش کردن از چشم آن‌ها نیافتد.
  • یکی از معیارهایی که شما به هنگام ورزش کردن باید رعایت کنید، بستن موهای ورزشکاران است. بدین طریق که اکثر کودکان دختر موهای خود را به صورت دم اسبی می‌بندند تا حین ورزش کردن به چشم آن‌ها نیافتد و دید آن‌ها را مختل نکند.

راهنمای خرید جنس لباس ژیمناستیک کودکان

راهنمای خرید جنس لباس ژیمناستیک کودکان

یکی از معیارهایی که شما به هنگام خرید لباس ژیمناستیک کودکان در نظر داشته باشید، جنس پارچه‌ها است. در بازار لباس‌های ورزشی زیادی در جنس‌های مختلف عرضه می‌شوند که در آن شما باید به جنس لباس‌ها دقت کنید. با این که اکثر ژیمناست‌ها با توجه به راحتی بدن خود از جنس‌های مختلفی استفاده می‌کنند؛ اما در ادامه به چند مورد آن‌ها اشاره می‌کنیم.

لباس ورزشی متالیک

یکی از شیکترین لباس‌های ژیمناست‌ها، لباس متالیک است. این لباس‌ها رنگ‌های روشن و درخشانی دارند که می‌توانند زیبایی و جلوه خاصی ایجاد نمایند؛ اما جنس آن‌ها چندان خوب نیست و برخی از ورزشکاران به هنگام ورزش کردن با آن احساس ناراحتی می‌کنند.

لباس ژیمناستیک لیکرا

یکی دیگر از جنس‌های پرطرفدار لباس ورزشی ژیمناستیک، جنس لیکرا است. این لباس کشش زیادی دارد و می‌تواند برای افراد با سایزهای مختلف کاملا فضای کافی ایجاد نماید. استفاده از این لباس ورزشی در ژیمناست‌هایی که مشکلات حسی دارند یا نمی‌خواهند لباس‌هایی تنگ و خارش‌آور استفاده کنند، مناسب است. معمولا این نوع لباس‌ها مناسب مسابقات ورزش ژیمناستیک نیستند؛ زیرا انجام هر گونه تزیینات سنگی، تکه دوزی، فویل و غیره در آن وجود ندارد.

لباس ژیمناستیک نایلونی/اسپاندکس

لباس‌های نایلونی/اسپاندکس نیز یکی از جنس‌های محبوب لباس ژیمناستیک است که به عنوان یک انتخاب مناسب در میان ورزشکاران شناخته می‌شود. اگر لباسی می‌خواهید که نه تنها خارش‌آور نباشد و فضای کافی را برای انجام حرکات ورزشی ایجاد نماید می‌توانید از این نوع لباس‌ها استفاده نمایید. معمولا این نوع لباس‌ها تزیینات زیادی ندارند و می‌توانند در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی طراحی و تولید شوند.

لباس ورزشی مخمل یا نمد کلاهی

یکی از جنس‌های پرفروش لباس ژیمناستیک کودکان، جنس مخمل است. استفاده از این جنس لباس احساس راحتی زیادی را به ارمغان می‌آورد؛ اما استفاده از آن گرمای زیادی را تولید می‌کند. لذا این نوع لباس‌ها مناسب فصل‌های سرد سال هستند.

شما می‌توانید جهت ثبت نام و شرکت در باشگاه ژیمناستیک کودکان در مشهد  در باشگاه امیر علیشاهی با شماره 09013441332 تماس بگیرید. 

خلاصه

انتخاب و خرید لباس مناسب برای ژیمناستیک‌های کودک بسیار مهم است؛ زیرا آن‌ها باید در لباس‌های راحت ورزش کنند تا بتوانند تمام حرکات را به صورت دقیق و اصولی انجام دهند. در حال حاضر لباس‌های ژیمناستیک زیادی در بازار وجود دارند که محبوب‌ترین آن‌ها لئوتارد برای ژیمناست‌های دختر و تی‌شرت و شلوارک برای ژیمناست‌های پسر است.

شما می‌توانید با توجه به راهنمای خرید لباس ژیمناستیک کودکان عنوان شده در بالا، لباس خود را در طرح‌ها، رنگ‌ها و جنس‌های مختلفی خریداری کنید که گروه باشگاه آنیل ژیمناستیک می‌تواند در این مورد شما را بهتر راهنمایی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *