بهترین ورزش برای کودکان 8 ساله
19 دی

کودکان مهمترین عضو جامعه هستند که باید متناسب با شرایط سنی خود در انواع رشته‌های ورزشی شرکت کنند تا به سلامت جسمی و روحی برسند و از این طریق برای شرکت در مسابقات مختلف کشوری با رقیبان خود آماده شوند؛ اما آیا می‌دانید بهترین ورزش برای کودکان 8 ساله کدام است و چه رشته‌های ورزشی را برای کودک ۸ ساله توصیه می‌کنید؟ جهت پیدا کردن بهترین ورزش برای کودکان 8 ساله خود می‌توانید با گروه باشگاه آنیل ژیمناستیک صحبت کنید.

بهترین ورزش برای کودکان 8 ساله کدام هستند؟

بهترین ورزش برای کودکان 8 ساله

همان طور که در بالا اشاره کردیم در حال حاضر والدین زیادی به دنبال انتخاب بهترین رشته برای کودکان خود هستند تا بتوانند در آن ثبت‌نام کرده و در کلاس‌های آن شرکت کنند.

در حال حاضر کودکان نیز مانند بزرگسالان باید فعالیت‌های جسمانی داشته باشند تا به سلامت جسمی و تناسب اندام برسند. بیشتر ورزش‌هایی که کودکان انجام می‌دهند باید هوازی باشند و در فضای باز انجام بگیرند. این کار می‌تواند فعالیت قلب کودکان را افزایش داده و میزان تنفس را راحتتر کند. هم‌چنین این کودکان در فضای باز تعریق کمتری خواهند داشت.

آن‌ها می‌توانند ورزش‌هایی مانند دویدن و پیاده‌روی را به مدت ۶۰ دقیقه را یک روز در میان انجام دهند و از این طریق به فعالیت‌های ورزشی بپردازند. انجام این ورزش‌ها می‌تواند ماهیچه‌های کودکان را تقویت کرده و بدن آن‌ها را قوی کند. انجام ورزش‌هایی مانند تکواندو می‌تواند انعطاف‌پذیری کودکان را افزایش دهد و استخوان‌های آن‌ها را تقویت نماید. البته آن‌ها می‌توانند به غیر از ورزش‌های بالا چند مورد از ورزش‌های زیر را نیز به دلخواه خود انجام دهند.

ژیمناستیک

کودکان بعد از ۸ سالگی قدرت بیشتری برای یادگیری دارند و می‌توانید در این سنین ورزش‌هایی مانند ژیمناستیک فعالیت کنید. ورزش ژیمناستیک به عنوان ورزش پایه مناسب کودکان ۸ ساله است که می‌تواند انجام حرکات ورزشی را برای آن‌ها راحتتر کند.

کودکانی که در ورزش‌های ژیمناستیک فعالیت می‌کنند، هیچ گاه نمی‌تواند به بازی‌های المپیک راه پیدا کنند. آن‌ها می‌توانند در مسابقات کشوری و قاره‌ای شرکت کرده و مقاماتی را کسب نمایند. همچنین به یاد داشته باشید که بدنسازی ژیمناستیک می‌تواند میزان آمادگی جسمی کودکان را برای شرکت در کلاس‌های ورزشی دیگر بیشتر کند و گامی بلند برای موفقیت در رشته‌های ورزشی دیگر را برای کودکان شما رقم بزند.

اسکیت

بازی اسکیت به عنوان یکی از بهترین ورزش برای کودکان ۸ ساله و ۵ ساله است که می‌تواند چابکی و فرزی بدن کودکان را افزایش دهد. کودکان شما برای یادگیری ورزش اسکیت لازم است تحت مربیان با تجربه و در باشگاه‌های ورزشی قرار بگیرند تا به عنوان یک ورزش و سرگرمی برای آن‌ها باشد.

ورزش اسکیت هیجان بالایی دارد و می‌تواند یک گزینه خوب برای کودکان پیش فعال باشند. این ورزش می‌تواند به مرور زمان قدرت عضلانی کودکان را افزایش و قدرت قلبی و عروقی آن‌ها را بهبود دهد. هم‌چنین آن‌ها با حفظ تعادل خود می‌توانند از فواید جسمی این ورزش استفاده کنند.

ورزش‌های استقامتی

یکی از بهترین ورزش برای کودکان ۵ ساله و ۸ ساله ورزش‌های استقامتی است. این ورزش‌ها می‌توانند ورزش‌هایی مانند وزنه‌برداری، بدنسازی و کشتی باشند که تیپ بدنی و سلولی کودکان باید در آن‌ها از نوع تیپ ۲ باشد. کودکان تیپ ۲ کودکانی هستند که اسکلت بدنی آن‌ها درشت‌تر است و می‌توانند این گونه ورزش‌ها را انجام دهند.

هر چند که این کودکان می‌توانند ورزش‌های استقامتی را از ۸ سالگی شروع کنند؛ اما برای این که آن‌ها این ورزش‌ها را به صورت حرفه‌ای دنبال کنند، باید سن آن‌ها بیشتر باشد؛ زیرا مفاصل و استخوان‌های کودکان در سنین پایین نرم و انعطاف‌پذیری بالایی دارد و به هنگام وارد شدن فشار شکل‌گیری اسکلت بدنی آن‌ها می‌تواند تغییر کند.

‌والیبال، بیسبال و بسکتبال

این نوع ورزش‌ها یکی از بهترین گزینه برای کودکانی است که قصد دارند در یکی از رشته‌های ورزشی فعالیت کنند. این ورزش‌ها نیاز به کارگروهی دارند و در آن کودکان شما کار تیمی را یاد خواهند گرفت و سطح اجتماعی آن‌ها بالا خواهد رفت. البته بهتر است کودکان از سنی این ورزش را شروع کنند که با مفاهیم کار گروهی و برد و باخت آشنا شده باشند.

در این ورزش‌ها کودکان یاد می‌گیرند با دفاع و حمله بدن خود را کنترل کنند و با پاس‌های سریع همکاری بالایی با هم تیمی‌ها داشته باشند. این پاس‌ کردن‌ها به آن‌ها کمک می‌کند تا قدرت تفکر و تمرکز بالایی داشته باشند. با دویدن و پریدن نیز می‌توانند قدرت عضلات و ماهیچه‌های خود را تقویت کنند.

تعداد بهترین ورزش برای کودکان ۸ ساله بسیار زیاد است که می‌توانند با توجه به علاقه خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنند که فوتبال، ورزش‌های رزمی، اسکی و غیره از جمله آن‌ها هستند. آن‌ها باید این ورزش‌ها را تحت نظر مربی انجام دهند تا بتوانند بدون آسیب‌های جسمی و روحی آن‌ها را یاد بگیرند و در صورت علاقه این ورزش‌ها را به صورت حرفه‌ای دنبال کنند.

مزایای ورزش برای کودکان 8 ساله

خوب است بدانید که ورزش کردن برای کودکان ۸ ساله مزایای زیادی دارد که می‌تواند باعث انگیزه و رغبت شما برای ثبت‌نام سریع در این کلاس‌ها باشد. حال در ادامه به چند مورد آن‌ها اشاره می‌کنیم.

کاهش وزن

همان گونه که می‌دانید وقتی کودکان ورزش نکنند، چاق می‌شوند و اضافه وزن پیدا می‌کنند. در این صورت آن‌ها با ورزش کردن و فعالیت‌های جسمانی می‌توانند کالری‌های اضافی بدن خود را حذف کنند.

مطلب مرتبط: فواید ژیمناستیک در کاهش وزن

کاهش ابتلا به دیابت نوع دو

کودکانی که دائم ورزش می‌کنند، مقاومت انسولینی و عدم تحمل گلوکز پایینی دارند. به همین دلیل خطر ابتلا به دیابت نوع دو در آن‌ها بسیار کم است.

تنظیم فشار خون

شما با ورزش کردن می‌توانید انعطاف‌پذیری دیواره‌های خونی خود را افزایش دهید. این کار می‌تواند فشار خون شما را کنترل کند؛ بنابراین اگر زمینه فشار خون در کودکان وجود دارید می‌توانید با ورزش کردن به خصوص ورزش‌های هوازی قدرت و انعطاف‌پذیری آن‌ها را بالا ببرید.

کاهش ابتلا به سرطان

کودکانی که دائم ورزش می‌کنند خطر ابتلا به بیماری‌های سرطان مانند سرطان سینه، روده، کبد و کلیه کمتری دارند؛ زیرا ورزش کردن گردش استروژن را در بدن افزایش می‌دهد و می‌تواند انسولین زیادی را تولید کند.

افزایش انرژی بدن

کودکان با ورزش کردن جنب و جوش زیادی خواهند داشت و از این طریق میزان انرژی، تمرکز و توجه آن‌ها افزایش خواهد یافت. لذا آن‌ها می‌توانند در طول روز میزان فعالیت جسمی خود را کنترل کنند. البته این افزایش انرژی به گونه‌ای است که در طول روز احساس خستگی نکنند.

شما می‌توانید جهت ثبت نام و شرکت در باشگاه ژیمناستیک کودکان در مشهد  در باشگاه امیر علیشاهی با شماره 09013441332 تماس بگیرید. 

خلاصه

کودکانی که به دنبال ورزش کردن در یک رشته ورزشی هستند می‌توانند گزینه‌های زیادی را انتخاب کنند. آن‌ها می‌توانند در ورزش‌های ژیمناستیک، اسکیت، ورزش‌های استقامتی، بسکتبال، والیبال و غیره فعالیت کنند. البته تعداد بهترین ورزش برای کودکان ۸ ساله بسیار زیاد است و شما می‌توانید گزینه‌های زیادی را داشته باشید که برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ورزش‌های دیگر می‌توانید با مشاوران باشگاه آنیل ژیمناستیک صحبت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *