بادی فلکس چیست
19 دی

یکی از ورزش‌هایی که تاثیر زیادی در لاغری شما دارد، بادی فلکس است. آیا می‌دانید ورزش بادی فلکس چیست و چرا از آن برای لاغری استفاده می‌کنند. میزان کالری سوزی در بادی فلکس چقدر است. با توجه به این که افراد زیادی از کارشناسان ورزشی آنیل ژیمناستیک در این مورد سؤال می‌کنند. لذا در ادامه قصد داریم آن را برای شما بیان کنیم.

ورزش بادی فلکس چیست؟

ورزش بادی فلکس چیست

در اولین مرحله لازم است در مورد خود ورزش بادی فلکس صحبت کنیم و بیان کنیم که این ورزش چیست و چرا از آن به عنوان یکی از روش‌های لاغری استفاده می‌کنند. ورزش بادی فلکس یکی از تمرینات بدنی است که شما با انجام حرکات آن می‌توانید کاهش وزن داشته باشید.

انجام حرکات این ورزش حدود ۱۵ الی ۲۰ دقیقه زمان می‌برد و شامل تمریناتی است که روش درست تنفس کردن، ورزش بادی، ترکیب تکنیک تنفسی دیافراگمی، وضعیت‌های متفاوت جهت بالا رفتن کشش و ایستادن به‌صورت ایزوتونیک را اجرا می‌کند. به طوری که شما با انجام آن‌ها می‌توانید خیلی راحت وزن کم کنید.

ورزش بادی فلکس در اصل ورزشی است که شما در آن بدون داشتن تمرینات بدنی شیوه درست تنفس کردن را یاد می‌گیرید تا بتوانید از شر ویژگی‌های بد بدن خود در روز خلاص شوید. اکسیژن و دی‌اکسید کربن در کلاس‌های بادی فلکس نقش حیاتی دارند؛ زیرا شما در آن قرار است تنفس خود را برای مدتی حبس کنید و بعد از آن اکسیژن را وارد ریه‌های خود کنید.

در این حالت رگ‌های خونی شما منبسط شده تا برای دریافت اکسیژن آماده باشند که در این حالت سیگنال‌های تجزیه چربی را دریافت خواهید کرد. به صورت کلی بعد از حسب کردن تنفس خود به همان اندازه‌ای که اکسیژن استنشاق می‌کنید، چربی خواهید سوزاند.

مطلب مرتبط: فواید ژیمناستیک در کاهش وزن

ورزش بادی فلکس به چه افرادی توصیه می‌شود؟

بعد از آن که متوجه شدید ورزش بادی فلکس چیست در این جا قصد داریم در مورد فواید آن برای افراد مختلف صحبت کنیم. انجام این حرکات ورزشی به صورت مداوم و پیوسته می‌تواند ایمنی بدن را افزایش دهد و میزان انرژی بدن را زیاد کند. این ورزش می‌توانید برای افرادی که استرس دارند، مناسب باشد تا میزان استرس آن‌ها را کاهش دهد.

انجام ورزش‌های بادی فلکس می‌تواند سردردهای میگرنی و افسردگی را از بین ببرد. در آن شما به صورت مرتب چربی می‌سوزانید و لاغر می‌شوید. در واقع انجام این حرکات ورزشی ساده می‌تواند برای کسانی که فرصت کافی برای رفتن به باشگاه را ندارند، مناسب باشد تا در خانه بتوانند چربی سوزی کنند؛ بنابراین کسانی که به صورت مرتب بادی فلکس انجام می‌دهند می‌توانند بعد از یک ماه نتیجه خوبی بگیرند.

انجام ورزش بادی فلکس می‌تواند ماهیچه‌های بدن شما را تقویت کند و به تحرکت مفاصل شما قدرت بدهد. لذا کسانی که در این مورد مشکلات بدنی دارند می‌توانند از ورزش بادی فلکس استفاده کنند.

ورزش بادی فلکس مناسب چه افرادی نیست؟

انجام ورزش بادی فلکس برای همه افراد توصیه نمی‌شود؛ بنابراین کسانی که یکی از ویژگی‌های زیر را دارند نباید از حرکات تمرینی این ورزش را انجام دهند.

  •  بارداری
  • کسانی که بعد از جراحی شکم  در دوره نقاهت به سر می‌برند
  • افرادی که انواع داروهای هورمونی مصرف می‌کنند
  • کسانی که انواع  قرص‌های ضدبارداری  مصرف می‌کنند
  • انجام حرکات ورزشی بادی فلکس همزمان با مصرف انواع داروهای آرام‌بخش توصیه نمی‌شود
  • متابولیسم آهسته در بدن دارند
  • مقاومت عروقی سیستمیک دارند
  • کسانی که فشار خون بالا دارند نباید ورزش بادی فلکس انجام دهند
  • افرادی که ‌ بعد از بیماری‌های چشم با عوارض مختلف آن درگیر هستند
  • افرادی که بیماری‌های مزمن دارند و این بیماری‌ها دائم در حال افزایش در آن‌ها است
  • کسانی که مشکلات ستون فقرات دارند

مراحل انجام بادی فلکس چیست؟

شما برای انجام حرکات ورزشی بادی فلکس باید ۳ نوع تمرین را یاد بگیرید که با در نظر گرفتن سیستم بدنی خود باید آن‌ها را انجام دهید.

  1. ایزومتریک: افراد که تنها بر روی عضلات کار می‌کنند.
  2. ایزوتونیک: در این تمرین چند گروه عضلانی با هم تمرین می‌کنند.
  3. کشش: با انجام این حرکات شما در بدن خود کشش عضلانی ایجاد می‌کنید.

حال انجام حرکات تمرینی ورزش بادی فلکس به صورت زیر است:

  • در ابتدا لازم است شما پاهایتان را بدون خمیدگی روی زمین قرار دهید. بعد از آن کمی پاهای خود را به سمت بالا ببرید و به مدت ۱۰ ثانیه در همین حالت قرار دهید. این کار را برای هر پا به تعداد ۳ دفعه تکرار کنید.
  • به حالت نشسته قرار بگیرید و در آن پای چپ خود را بر روی پای راست قرار دهید. به طوری که یکی از زانوها بالاتر از زانوی دیگری قرار بگیرد. بعد از آن لازم است دست راست خود را بر روی زانوی چپ و دست چپ خود را پشت سر قرار دهید. در این حالت تلاش کنید به سمت چپ بچرخید و زانوی چپ خود را به سمت داخل بکشید و به پشت سر خود نگاه کنید.
  • در این بخش از انجام حرکات بادی فلکس باید دراز بکشید و در آن پاهای خود را به سمت بالا آورده و ساق پاهای خود را با دست بگیرید. حالا انگشت‌های پای خود را به سمت جلو بکشید و ساق پاها را با دست‌ها به سمت بدنتان بکشید. در این حالت شما در پشت پا حرکت کششی احساس خواهید کرد.
  • در مرحله آخر شما باید به پشت بخوابید و پاهای خود را خم نمایید. بعد از آن لازم است پاهای خود را به اندازه عرض شانه‌ها باز کنید. حالا دست‌های خود را به صورت عمودی دراز کنید و تیغه‌های شانه خود را به سمت بالا ببرید. در همین حالت تلاش کنید دست‌ها و سینه‌های خود را به سمت بالا ببرید.

میزان کالری سوزی در ورزش بادی فلکس

شما با انجام حرکات ورزشی بادی فلکس می‌توانید خیلی راحت و سریع خود را لاغر کنید. به همین دلیل افراد زیادی در کلاس‌های بادی فلکس شرکت می‌کنند. شما با شرکت در کلاس‌های این ورزش علاوه بر لاغری می‌توانید انعطاف‌پذیری خود را افزایش دهید، استرس خود را کاهش نمایید و آرامش ذهن و بدن داشته باشید. هم‌چنین می‌توانید قدرت عضلات خود را افزایش دهید.

شما با انجام حرکات ورزشی بادی فلکس می‌توانید کالری زیادی را بسوزانید. به عنوان مثال فردی با ۷۰ کیلو وزن در مدت ۵۵ دقیقه می‌تواند 390 کالری انرژی بسوزاند. در حالی که همین فرد اگر با سرعت متوسط به مدت ۵۵ دقیقه پیاده‌روی کند، حدود 330 کالری می‌سوزاند.

شما می‌توانید جهت ثبت نام و شرکت در باشگاه ژیمناستیک کودکان در مشهد  در باشگاه امیر علیشاهی با شماره 09013441332 تماس بگیرید. 

خلاصه

ورزش بادی فلکس یکی از روش‌های نوین لاغری و کاهش وزن است که شما تنها از طریق تنفس درست می‌توانید وزن خود را کم کنید. حرکات تمرینی این ورزش بسیار آسان است؛ اما هر فردی نمی‌تواند آن را انجام دهد. به عنوان مثال زنان باردار و کسانی که قرص ضدبارداری می‌خورند نباید ورزش بادی فلکس انجام دهند؛ اما کسانی که مجاز به انجام این حرکات ورزشی هستند می‌توانند استرس، سردردهای میگرنی، وزن و غیره را کاهش دهند و به سطح سلامت خود کمک نمایند. حال اگر شما نیاز دارید حرکات ورزشی بادی فلکس را یاد بگیرید می‌توانید با مربیان آموزشی باشگاه آنیل ژیمناستیک صحبت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *