مقایسه ژیمناستیک و باله
14 دی

ژیمناستیک و باله دو تا از ورزش‌های هوازی هستند که کودکان زیادی در این کلاس‌ها ثبت‌نام می‌کنند. والدین زیادی قصد دارند کودکان خود را از سنین کودکی در کلاس‌های ژیمناستیک و باله ثبت‌نام کنند؛ اما آن‌ها نمی‌دانند از بین آن‌ها کدام یک را انتخاب کنند. آن‌ها برای این که بتوانند نتیجه بهتری را در این مورد بگیرند می‌توانند به مقایسه ژیمناستیک و باله بپردازند که باشگاه آنیل ژیمناستیک در این مورد می‌تواند آن‌ها را راهنمایی کند.

بررسی و مقایسه ورزش ژیمناستیک و باله

ژیمناستیک و باله دو تا از ورزش‌هایی هستند که ضربان قلب را بالا می‌برند و می‌توانند میزان سلامت قلبی و عروقی بدن را افزایش دهند. شما با انجام ورزش‌های ژیمناستیک و باله می‌توانید قدرت بدنی خود را افزایش دهید. هر کدام از این ورزش‌ها حرکات خاصی دارند که کودکان شما باید آن را انجام دهند؛ اما آیا می‌دانید بهترین ورزش برای کودکان ۵ ساله و کودکان ۸ ساله کدام هستند؟‌

انتخاب یکی از این دو ورزش نیاز به بررسی موضوعاتی مانند انعطاف بدنی، قدرت و تعادل دارد. لازم است این موضوع را کارشناسان ورزشی بررسی کنند که مربیان آنیل ژیمناستیک آن را می‌توانند برای شما انجام دهند؛ اما به صورت کلی برای بررسی این موضوع که کدام یک بهترین ورزش برای کودکان ۸ ساله و ۵ ساله است باید آن‌ها را با هم مقایسه کنید و علایق کودکان خود را در نظر بگیرید.

مقایسه ژیمناستیک و باله از نظر حرکات

در اولین مرحله از مقایسه ژیمناستیک و باله لازم است شما دقت کنید که حرکات ژیمناستیک و باله چگونه هستند. در این خصوص باید بیان کرد که ژیمناستیک یک ورزش و باله نوعی هنر است. شما با انجام حرکات ابتدایی ژیمناستیک می‌توانید متوجه شوید که این ورزش به دنبال ایجاد حس رقابت در میان ژیمناست‌های مختلف است. شما در آن با برگزاری مسابقات مختلف قصد دارید قدرت جسمی خود را نمایان کنید.

در حالی که باله نوعی رقص برای داستان‌سرایی است. شما در آن هنر خود را نمایان می‌کنید. هر چند که وجه مشترک‌های زیادی در میان این دو ورزش وجود دارند و شما برای انجام ورزش ژیمناستیک و باله قدرت بدنی، آمادگی جسمی و ظرافت داشته باشید.

تفاوت ژیمناستیک و باله از نظر فرم دهی بدن

یکی از معیارهایی که شما می‌توانید در مقایسه ژیمناستیک و باله مدنظر قرار دهید، میزان فرم دهی بدن در این دو ورزش است؛ زیرا بسیاری از کودکان برای فرم دهی بدن خود در این کلاس‌ها ثبت‌نام می‌کنند. در این خصوص باید بیان کرد که ژیمناستیک به عنوان یک ورزش پایه مناسب کودکان به تقویت عضلات، افزایش انعطاف‌پذیری و توسعه مهارت‌های حرکتی تمرکز می‌کند.

کودکانی که این ورزش‌ها را انجام می‌دهند به تناسب اندام رسیده و قدرت عضلانی آن‌ها زیاد می‌شود. هم‌چنین آن‌ها می‌توانند به تعادل بدنی برسند و یک جسم قوی داشته باشند.

ورزش باله نیز روی تناسب اندام، انعطاف‌پذیری و زیبایی حرکات کودکان تاکید می‌کند و در آن سعی می‌کند حرکات زیبا و انعطاف‌پذیری را ایجاد نماید تا بتوانید حالت‌های بدن را به فرم‌های مختلف تبدیل کند. باله علاوه بر این که روی فرم بدن تمرکز می‌کند، از نظر هنری و تجربی نیز ورزشکاران خود را تقویت می‌نماید.

فرق ژیمناستیک و باله از نظر تجهیزات

یکی از فاکتورهایی که شما در مقایسه ژیمناستیک و باله باید در نظر بگیرید، تجهیزاتی است که در این دو ورزش مورد استفاده قرار می‌گیرند. در انجام حرکات ورزشی و بدنسازی ژیمناستیک ممکن است شما نیاز به هیچ گونه تجهیزات نداشته باشید و حرکات خود را تنها روی تشک انجام دهید. در حالی که برای انجام ژیمناستیک‌های ریتمی شما نیاز به یک روبان یا یک حلقه دارید. البته برای انجام برخی از حرکات اصلی ژیمناستیک نیاز به حلقه، میله و طناب است.

در خصوص باله نیز چنین ویژگی وجود دارد که شما برای انجام حرکات باله نیاز به هیچ گونه تجهیزاتی ندارید و می‌توانید آن‌ها را به راحتی انجام دهید. رقاصان باله می‌توانند در زمان گرم کردن خود از یک میله به عنوان تکیه‌گاه استفاده کنند. همچنین آن‌ها به هنگام انجام دادن حرکات اصلی خود از تجهیزاتی استفاده می‌کنند که به زیبایی هنر آن‌ها می‌افزاید.

مقایسه میزان کالری سوزی ژیمناستیک و باله

میزان چربی سوزی یکی از معیارهایی که می‌تواند باعث انتخاب یکی از ورزش‌های ژیمناستیک یا رقص باله شود. برای مقایسه ژیمناستیک و باله از نظر میزان کالری مصرفی باید بدانید که هر دوی این ورزش‌ها کالری می‌سوزانند که میزان کالری سوزی آن‌ها به وزن افراد بستگی دارد. به طوری که یک فرد چاق کالری بیشتری را نسبت به فرد لاغر می‌سوزاند.

به عنوان مثال یک فرد با وزن ۱۲۵ پوند در سی دقیقه در ورزش ژیمناستیک حدود ۱۲۰ کالری می‌سوزاند که این رقم برای افراد با وزن بیشتر زیاد است. در ورزش باله نیز همان فرد ۱۲۵ پوندی در سی دقیقه ۱۸۰ کالری می‌سوزاند که شدت ورزش کردن نیز در آن‌ها موثر است. به طوری که اگر حرکات ورزشی شما سنگین‌تر باشد، میزان کالری زیادی را خواهید سوزاند.

مقایسه ژیمناستیک و باله از نظر لباس

ژیمناست‌ها لباس‌های مختلفی دارند که می‌توانند آستین‌دار یا بدون آستین باشند. دخترانی که ورزش ژیمناستیک را انتخاب می‌کنند باید لباس لئوتارد (مایو) به همراه شلوار خریداری کنند. پسران نیز باید یک تی‌شرت و شلوارک بخرند تا بتوانند ورزش ژیمناستیک خود را به خوبی انجام دهند.

در حالی که لباس رقص باله به صورت کلی فرق می‌کند و در آن دختران لئوتاردهای دامن‌دار می‌پوشند. همچنین در آن‌ها یقه بادی از لئوتاردهای ژیمناستیک بازتر است و در آن رقاصان جوراب‌های بلند یا جوراب‌شلواری به پا می‌کنند. در حالی که در ورزش ژیمناستیک این موارد دیده نمی‌شود.

اهمیت رعایت نکات ایمنی در ژیمناستیک و باله

اهمیت رعایت نکات ایمنی در ژیمناستیک و باله

نکات ایمنی یکی از معیارهایی است که کودکان ممکن است بر اساس آن‌ها یکی از ورزش ژیمناستیک یا باله را انتخاب کنند. از آن جا که ورزش ژیمناستیک و باله یک ورزش جسمی و هوازی است و ورزشکاران حرکات را بر اساس جسم خود انجام می‌دهند. لذا رعایت کردن نکات ایمنی در آن‌ها بسیار مهم است. این نکات ایمنی برای محدود کردن آسیب‌های ورزشی هستند که حتما باید آن‌ها را مدنظر قرار دهید.

به عنوان مثال ورزشکاران باید قبل از انجام حرکات اصلی ورزشی، خود را گرم کنند، فواید گرم کردن قبل از ورزش برای همه مشخص است که می‌تواند روی انجام حرکات صحیح ورزشکاران مؤثر باشد. معمولا به هنگام انجام حرکات جدید ژیمناستیک باید یک همراه داشته باشید که تعادل شما را به هنگام انجام حرکات ورزشی کنترل کند و در صورت لزوم اقدامات لازم را انجام دهد.

برای انجام حرکات باله نیز شما باید یک کفش مخصوص باله داشته باشید. این کفش به هنگام انجام حرکات ورزشی روی نوک انگشتان پا لازم هستند.

خلاصه

والدین زیادی به دنبال این هستند که کودکان خود را در کدام کلاس‌های ژیمناستیک یا باله ثبت‌نام کنند. آن‌ها می‌خواهند بدانند که مزایا و معایب ژیمناستیک برای کودکان چیست و چه تفاوتی میان این ورزش وجود دارد. شما برای این که از میان آن‌ها یکی را به دلخواه خود انتخاب کنید باید به مقایسه ژیمناستیک و باله بپرداز‌ید که در مورد آن‌ها در بالا صحبت کردیم.

با این وجود انتخاب یکی از این دو ورزش بستگی به علاقه و میزان مهارت و استعدادهای کودک شما دارد. برای انتخاب یکی از آن‌ها باید میزان توانایی کودک خود را برای این ورزش‌ها بررسی کنید. کارشناسان ورزشی آنیل ژیمناستیک می‌توانند با انجام چند روش ساده بهترین پیشنهاد را به شما رائه دهند. لذا می‌توانید برای بررسی این موضوع از آن‌ها کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *