فواید ژیمناستیک در کاهش وزن
16 آبان

ژیمناستیک یکی از ورزش‌های چند بعدی و پویا است که می‌تواند کالری زیادی را در بدن ژیمناست‌ها بسوزاند. شما با انجام حرکات این ورزش می‌توانید به فواید ژیمناستیک در کاهش وزن پی ببرد. در ژیمناستیک ترکیبی از حرکت‌های قدرتی، تقویتی و انعطاف‌پذیری وجود دارد که می‌تواند روی عضله‌سازی بدن مؤثر باشد.

افرادی که با هدف کاهش وزن و تناسب اندام قصد دارند در باشگاه آنیل ژیمناستیک ثبت‌نام کنند می‌توانند در این راستا از برنامه‌های عالی و قدرتمند این باشگاه استفاده نمایند. بررسی‌های کارشناسان در مورد میزان کالری سوزی ورزش‌های مختلف می‌تواند رغبت ورزشکاران را برای ثبت‌نام در این کلاس‌ها بیشتر کند.

فواید ژیمناستیک در کاهش وزن چیست؟

ژیمناستیک یکی از فعالیت‌های بدنی است که در آن کالری زیادی سوزانده می‌شود و در کاهش وزن ژیمناست‌ها توانایی‌های زیادی دارد. بسیاری از تمرینات هوازی و بی‌هوازی ژیمناستیک با شدت و استقامت بالایی انجام می‌گیرند که می‌تواند تحریک بدن افراد را زیاد کند و حجم عضلانی آن‌ها را با چربی سوزی افزایش دهد. البته افزایش متابولیسم در ژیمناستیک می‌تواند روی تسهیل کاهش وزن مؤثر باشد.

انواع سبک های ژیمناستیک در کاهش وزن بسیار قابل تحسین است و می‌تواند به عنوان یک روش منحصربه‌فرد و جذاب برای تناسب اندام باشد. ورزش ژیمناستیک دائم تاکید می‌کند که ژیمناست‌ها تمام حرکات بدن خود را با انعطاف‌پذیری و قدرت بدنی بالایی انجام دهند تا از این طریق بتوانند روی کاهش وزن موثر باشند.

بنابراین اگر هدف شما از ثبت‌نام در ژیمناستیک کاهش وزن و تناسب اندام باشد، انتخاب درستی کرده‌اید. حال در ادامه به چند مورد از اینکه چگونه ژیمناستیک منجر به لاغری می‌شود، اشاره می‌کنیم.

چگونه ژیمناستیک منجر به لاغری می‌شود؟

  1. تمرینات فول بادی در ژیمناستیک
  2. انجام ورزش‌هایی با شدت بالا
  3. حرکات ورزشی هوازی و بی‌هوازی
  4. افزایش متابولیسم بدن
  5. عضله سازی بدون چربی

تمرینات فول بادی در ژیمناستیک

ژیمناستیک یک ورزش فول بادی است و چندین عضله بدن را به صورت همزمان در حرکات مختلف درگیر می‌کند. هنگامی که ژیمناست‌ها حرکاتی مانند بالانس، پشتک وارو (فیلیپ) و حرکات چوب موازنه را اجرا می‌کنند، تمام قسمت‌های بدن آن‌ها به خصوص ماهیچه‌های بازو، پاها و میان تنه بدن (core) درگیر می‌شوند. آن‌ها هر چه این حرکات را بیشتر انجام دهند بدن آن‌ها انرژی بیشتری را می‌سوزاند و منجر به کاهش وزن می‌شود. تمام تمرینات ورزش ژیمناستیک روی عضلات بزرگ و کوچک بدن تمرکز دارد و بین تمام قسمت‌های مختلف بدن تعادل ایجاد می‌کند تا قدرت و هماهنگی بدن ورزشکاران را افزایش دهد.

انجام ورزش‌هایی با شدت بالا

اگر می‌دانید ورزش ژیمناستیک چیست باید بیان کرد که این رشته یکی از ورزش‌هایی است که در آن ژیمناست‌ها باید حرکاتی را در بازه زمانی مشخص انجام دهند. این حرکات باید با شدت بالا و با ریتمیک باشند با بتوانند نظر تماشاچیان را در مسابقات جلب کنند. در حال حاضر تمریناتی با شدت بالا مانند تمرینات تامبلینگ، خرک یا میله ژیمناستیک تاثیر زیادی در کالری سوزی و کاهش وزن دارند.

حرکات ورزشی هوازی و بی‌هوازی

در ژیمناستیک ورزش‌های هوازی و بی‌هوازی زیادی وجود دارند که می‌توانند روی لاغری بدن مؤثر باشند. در حال حاضر انجام تمرینات هوازی، مانند تمرینات روی زمین یا ژیمناستیک ریتمیک می‌تواند ضربان قلب را افزایش داده و استقامت قلبی عروقی را بهبود دهد. تمرینات بی‌هوازی نیز مانند تمرینات قدرتی با بازه‌های کوتاه می‌توانند روی عضله سازی و افزایش متابولیک بدن موثرباشند.

افزایش متابولیسم بدن

یکی از دلایلی که فواید ژیمناستیک در کاهش وزن را تایید می‌کند، متابولیسم بدن است. وقتی شما عضلات بدن خود را با انجام حرکات ژیمناستیک افزایش می‌دهید و قدرت بدن را تقویت می‌کنید. به هنگام استراحت کردن در بدن شما متابولیسم زیادی آزاد می‌شود.

عضله سازی بدون چربی

یکی از فواید ژیمناستیک برای کودکان و نوجوانان ساخت عضله‌های بدون چربی است. در تمرینات قدرتی ژیمناستیک شما وزن بدن خود را می‌سازید و با ساخت توده‌های عضلانی بدون چربی می‌توانید به کاهش وزن و تناسب اندام کمک کنید.

میزان کالری سوزی در ورزش‌های مختلف ژیمناستیک

میزان کالری سوزی در ورزش‌های مختلف ژیمناستیکتاکنون شما فواید ژیمناستیک در کاهش وزن را متوجه شدید؛ اما باید دقت کنید که میزان کالری سوزی در آن‌ها به عواملی همچون نظم، شدت تمرینات، زمان، وزن بدن و میزان آمادگی جسمانی ژیمناست‌ها بستگی دارد. با این حال در ادامه در مورد میزان چربی سوزی در هر کدام از رشته‌های مختلف ژیمناستیک اشاره می‌کنیم.

میزان کالری سوزی در ژیمناستیک هنری

این ورزش شامل تمرینات روی زمین، چوب موازنه، خرک و میله‌های موازی است. میزان چربی سوزی در آن بسته به شدت تمرینات، در یک ساعت حدود ۳۰۰ تا ۶۰۰ کالری برای یک فرد با وزن ۶۸ کیلوگرم است.

میزان کالری سوزی ژیمناستیک ریتمیک

در این بخش ژیمناست‌ها رقص‌هایی را با استفاده از ابزار ژیمناستیک و حرکات آکروباتیک انجام می‌دهند. میزان کالری سوزی در آن بسته به شدت تمرینات ورزشکار در یک ساعت بین ۳۵۰ تا 550 کالری برای یک فرد ۶۸ کیلوگرم است.

کالری سوزی ژیمناستیک ترامپولین

ژیمناست‌ها در این ورزش حرکاتی ژیمناستیک، ترامپولین و تامبلینگ را انجام می‌دهند که میزان چربی سوزی در یک ساعت برای یک فرد ۶۸ کیلوگرم به توجه به شدت تمرینات آن بین 400 تا 700 کالری است.

میزان چربی سوزی در ژیمناستیک آکروباتیک

ورزشکاران در این رشته حرکات آکروباتیک گروهی را با حفظ تعادل انجام می‌دهند که در یک ساعت یک فرد با ۶۸ کیلوگرم می‌تواند بین 350 تا 600 کالری بسوزاند. البته این میزان کالری به شدت تمرینات و پیچیدگی مانورهای آکروباتیک بستگی دارد.

 چربی سوزی در ژیمناستیک ایروبیک

این ورزش شامل حرکت‌هایی با شدت بالا و رقص با موسیقی است که در آن یک فرد با وزن ۶۸ کیلوگرم می‌تواند در یک ساعت بین 450 تا 800 کالری بسوزاند.

البته دقت کنید که این تخمین‌ها را نباید به عنوان الگو خود قرار دهید؛ زیرا میزان چربی سوزی در ورزش ژیمناستیک به وزن، سن، جنسیت، ترکیب بدن، شدت تمرینات، میزان تناسب اندام فعلی، متابولیسم بدن و تمرینات انجام شده بستگی دارد که باید آن‌ها را در نظر بگیرید. برای این که شما به میزان دقیق چربی سوزی در ورزش ژیمناستیک پی ببرید می‌توانید با مربیان آنیل ژیمناستیک صحبت کنید تا آن‌ها میزان دقیق آن را برای شما تخمین بزنند.

شما می‌توانید جهت ثبت نام و شرکت در باشگاه ژیمناستیک کودکان در مشهد  در باشگاه امیر علیشاهی با شماره 09013441332 تماس بگیرید. 

مقایسه چربی سوزی ژیمناستیک با سایر ورزش‌ها

تاکنون فواید ژیمناستیک در کاهش وزن را متوجه شدید؛ اما آیا می‌دانید میزان چربی سوزی در کدام ورزش‌ها زیاد است. در این خصوص باید بیان کرد که میزان چربی سوزی در هر کدام از ورزش‌ها به عوامل زیادی بستگی دارد. در ادامه میزان چربی سوزی در ورزش‌های مختلف را برای یک فرد ۶۸ کیلوگرم در مدت یک ساعت را بیان می‌کنیم.

کالری سوزی ورزش  ژیمناستیک

این ورزش شامل دامنه وسیعی از تمرینات و روتین‌ها است که می‌تواند در یک ساعت 300 تا 700 کالری بسوزاند.

کالری سوزی دویدن

میزان کالری سوزی در دویدن با سرعت متوسط ۱۰ کیلومتر در ساعت حدود 600 تا 800 کالری است.

چربی سوزی در ورزش یوگا

اگر تمرینات یوگا ملایم باشد می‌تواند در یک ساعت 200 تا 350 کالری بسوزاند. اگر تمرینات یوگا داغ باشد می‌تواند در یک ساعت 400 تا 600 کالری را از بدن خارج کند. این ورزش نسبت به ورزش‌های دیگر کالری سوزی کمتری دارد؛ اما بیشتر روی تعادل و انعطاف‌پذیری کار می‌کند.

چربی سوزی شنا

اگر یک ورزشکار با سرعت متوسط شنا کند می‌تواند در یک ساعت 400 تا 600 کالری بسوزاند.

کالری سوزی وزنه‌برداری

یک وزنه‌بردار می‌تواند با وزنه متوسط در یک ساعت 300 تا 500 کالری بسوزاند.

خلاصه

ورزش ژیمناستیک با حرکات و قدرت خود می‌تواند میزان کالری زیادی را در بدن بسوزاند و از این طریق ژیمناست‌ها را لاغر و به تناسب اندام برساند. افرادی که قصد دارند با شرکت در کلاس‌های ژیمناستیک در آن لاغر شوند باید بدانند که فواید ژیمناستیک در کاهش وزن بسیار زیاد است و جزو ورزش‌هایی با شدت بالا به شمار می‌آید؛ بنابراین شما با ثبت‌نام در باشگاه آنیل ژیمناستیک می‌توانید چربی سوزی خوبی داشته باشید و با افزایش متابولیسم به تناسب اندام و لاغری برسید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *