فواید حرکت گهواره در ژیمناستیک
16 آبان

افرادی که گودی کمر و مشکلاتی در ستون فقرات دارند، می‌توانند با انجام حرکت گهواره در ژیمناستیک آن را درمان کنند. فواید حرکت گهواره در ژیمناستیک باعث شده که افراد زیادی برای درمان بیماری‌های ستون فقرات خود در این کلاس‌ها شرکت کنند. اگر شما در این بخش از بدن خود مشکل دارید یا دوست دارید ستون فقرات خود را تقویت نمایید، می‌توانید با ثبت‌نام در کلاس‌های باشگاه آنیل ژیمناستیک این معضل را درمان کنید.

فواید حرکت گهواره در ژیمناستیک چیست؟

حرکت گهواره در ژیمناستیک یکی از حرکاتی است که می‌تواند ستون فقرات شما را ماساژ دهد و مهره‌های ستون فقرات را نرم و منعطف نماید. این باعث می‌شود که شب‌ها خواب بهتری داشته باشید و کسالت را از بدن خود دور نمایید. فواید حرکت گهواره در ژیمناستیک را می‌توان در افرادی که در صبح‌ها بدن سفتی دارند، مشاهده کنید. با انجام حرکت گهواره می‌توانید حالت ایستاده و نشسته بدن خود را بهبود دهید و با بالا رفتن سن خود میزان دردهای ناشی از ستون فقرات را کم کنید.

افرادی که خواب خوبی ندارند می‌توانند با انجام حرکت گهواره خواب راحتی داشته باشند و با انرژی بیشتری در صبح بیدار شوند. فواید حرکت گهواره در ژیمناستیک روی ذهن افراد نیز وجود دارد. افرادی که این حرکت را انجام می‌دهند، تمرکز بالایی دارند و قلمرو آگاهی آن‌ها زیاد است. این افراد خیلی راحت می‌توانند به آرامش ذهنی و جسمی برسند. در واقع شما با انجام حرکت گهواره می‌توانید فرایند تفکر در خود را خیلی شفاف و دقیق انجام دهید. فواید این حرکت تنها به موارد بالا محدود نمی‌شود و این ورزش می‌توانید فواید دیگری نیز داشته باشد که به چند مورد آن اشاره می‌کنیم.

  • افرادی که افسردگی خفیف دارند می‌توانند با انجام حرکت گهواره‌ای آن را درمان کنند و استرس خود را از بین ببرند.
  • حرکت گهواره‌ای در ژیمناستیک می‌تواند عضلات مرکز بدن را تقویت کند.
  • با انجام این تمرین می‌توانید نیرو و استقامت بدن خود را افزایش دهید.
  • یکی از فواید حرکت گهواره در ژیمناستیک افزایش مقاومت بدن در برابر آسیب‌های ناشی از کمر، لگن و ران است.
  • درد مفاصل در تمام بدن را بهبود می‌دهد.
  • انجام حرکت گهواره در ژیمناستیک می‌تواند چربی‌های اضافه در ناحیه شکم را از بین ببرد.

مراحل انجام حرکت گهواره‌ای در ژیمناستیک

بعد از این که به فواید حرکت گهواره در ژیمناستیک پی بردید. حالا در این بخش قصد داریم در مورد نحوه انجام آن به صورت اصولی صحبت کنیم. هر چند که در باشگاه آنیل به صورت عملی همه آن‌ها اجرا خواهید کرد.

  1. روی یک زیرانداز ورزش به پشت دراز بکشید.
  2. زانوهای خود را به سمت سینه کشیده و در همین حالت نگه دارید. دقت کنید سینه‌ها را خیلی زیاد به سمت جلو نگه ندارید و در این حالت بتوانید خیلی راحت نفس بکشید.
  3. حالا چانه‌ها را به سمت سینه خم کنید و چند ثانیه سرتان را از کف زمین بلند نمایید. در این حالت سعی کنید ستون فقرات خودتان را حس کنید و بالاتنه خود را به حالت حرف C در انگلیسی در بیاورید.
  4. در این حالت سعی کنید خود را مانند گهواره به سمت عقب و جلو بکشید. تنفس خود را حفظ کنید.
  5. این حرکات را می‌توانید بر اساس توانایی خود برحسب زمان و تعداد انجام دهید.

نکات مهم انجام حرکت گهواره‌ای در ژیمناستیک

شما برای این که بتوانید از فواید حرکت گهواره در ژیمناستیک استفاده کنید، باید تمرین‌های آن را به خوبی انجام دهید. حال اگر این حرکات به خوبی انجام نشوند، می‌توانند برای افرادی که دیسک کمتر دارند آسیب‌هایی را وارد کند. به همین دلیل لازم است شما نکاتی را به هنگام انجام حرکت گهواره در ژیمناستیک رعایت کنید.

  • به هنگام اجرای حرکت گهواره سعی کنید پاهای خود را موازی با عرض لگن‌ قرار دهید و فاصله آن‌ها از هم مساوی باشند. شما با تکرار این روش می‌توانید حرکت دراز نشست را با پاها و زانوهای به هم چسبیده انجام دهید. معمولا ورزشکارانی که حرفه‌ای هستند می‌توانند حرکت دراز نشست را انجام دهند و این حرکت برای همه افراد مناسب نیست.
  • در حرکت گهواره‌ای می‌توانید کف پاهای خود را روی دیوار به سمت بالا و پایین حرکت دهید. در این حالت کف پاهای شما باید صاف روی دیوار قرار بگیرند.
  • با گذاشتن دست‌های خود در دور پاها می‌توانید برای آن یک آزمون خطا ایجاد کنید و سعی کنید حرکت گهواره‌ای را نیز در این حالت انجام دهید. دقت نمایید که با انجام حرکت ناگهانی به سمت عقب سرتان آسیب نبیند.
  • در حین انجام حرکت گهواره‌ای سعی کنید الگوی تنفس خود را حفظ کنید و از این طریق حداکثر فواید ژیمناستیک را از تمرینات ببرید.

انجام حرکات ورزشی برای درمان کمر درد

انجام حرکات ورزشی برای درمان کمر دردورزش گهواره‌ای برای درمان کمر درد بسیار خوب است و می‌تواند در بهبود بیماری‌های مختلف کمک کند. شما از حرکت‌های دیگری نیز می‌توانید برای درمان کمر درد و گودی کمر خود استفاده کنید.

  • به حالت چهار دست و پا روی زمین قرار بگیرید و گودی کمر خود را به سمت بالا بگیرید تا یک حالت انحنا در پشت خود ایجاد کنید.
  • به پشت بخوابید و زانوها را خم کنید. حالا پشت ران را با دست‌های خود بگیرید و سر و سینه خود را به سمت بالا بیاورید.
  • روی زمین بشینید و پاهای خود را به سمت جلو دراز کرده و شصت پاهای خود را به هم نزدیک کنید. حالا خود را از قسمت کمر خم کنید و سعی کنید پاهای خود را با دست‌ها بگیرید.
  • برای از بین بردن گودی کمر، پاهای خود را در بدن جمع کنید و با دست‌ها زیر ران‌ها را بگیرید و مانند حرکت گهواره‌ای انجام دهید.
  • در حالت ایستاده، پاهای خود را به عرضه شانه‌ها و کمی بیشتر از آن باز کنید. در این حالت شصت پاهای شما با هم موازی باشند و سعی کنید در حالتی که قصد دارید روی صندلی بشینید، بلند و خم شوید.
  • به پشت بخوابید و عضلات شکم و باسن را منقبض کنید و کمر خود را به زمین فشار دهید. این حالت را برای چند ثانیه نگه‌دارید و تکرار کنید.

شما می‌توانید جهت ثبت نام و شرکت در باشگاه ژیمناستیک کودکان در مشهد  در باشگاه امیر علیشاهی با شماره 09013441332 تماس بگیرید. 

خلاصه

حرکت گهواره یکی از حرکت‌های ورزش ژیمناستیک است که می‌توانید مهره‌های کمر خود را در آن لمس کرده و آن‌ها را انعطاف‌پذیر کنید. برای انجام این حرکت لازم است بدن خود را به حالت C تبدیل کنید و لازم است ضمن بالا بردن پاها و دست‌ها، سر خود را نیز از زمین بلند کنید. بعد از آن لازم است چند ثانیه در این حالت قرار بگیرید و راه تنفسی خود را حفظ نمایید. بعد از تکرار این حرکت می‌توانید فواید حرکت گهواره در ژیمناستیک را مشاهده کنید.

شما به هنگام انجام حرکات و تمرین‌های ورزشی برای کمر درد و گودی آن باید نکاتی را رعایت کنید تا نتیجه خوبی بگیرید. این نکات را مربیان باشگاه آنیل ژیمناستیک می‌توانند در حین تمرین به شما ارائه دهند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *