تفاوت ژیمناستیک و کاراته چیست؟
14 دی

ژیمناستیک و کاراته دو تا از ورزش‌های عضلانی هستند که شما می‌توانید مطابق با میل خود در آن‌ها شرکت کنید. هر کدام این ورزش‌ها مزایا و معایبی دارند که ثبت‌نام در آن‌ها مناسب افراد خاصی است. کسانی که قصد دارند با ثبت‌نام در کلاس‌های ژیمناستیک یا کاراته در آن موفق شوند باید به تفاوت ژیمناستیک و کاراته پی ببرند و بتوانند آن‌ها را از هم تشخیص دهند.

به طوری که در نهایت مطابق با استعداد و علاقه خود در آن‌ها ثبت‌نام نمایند. باشگاه آنیل ژیمناستیک به عنوان یک باشگاه استعداد یاب قادر است در این زمینه کودکان شما را یاری کند تا با توجه به مهارت‌های خود در بهترین کلاس‌های ورزشی ثبت‌نام کنند.

ژیمناستیک چیست؟

ژیمناستیک چیست؟

ژیمناستیک یکی از ورزش‌های قدیمی و باستانی است که شما برای ثبت‌نام در آن باید قدرت و انعطاف‌پذیری، تعادل و استقامت بالایی داشته باشید. در این ورزش شما حرکات مختلفی را انجام می‌دهید تا توانایی‌های جسمی خود را نمایان کنید. در ورزش ژیمناستیک شما باید ریتم‌های مختلفی را در زمان خاصی انجام دهید؛ یعنی برای انجام هر کدام از ریتم‌ها زمان خاصی در نظر گرفته می‌شود که باید در آن زمان تمام حرکات را اجرا کنید.

ورزش کاراته چیست؟

ورزش کاراته

ورزش کاراته نیز به عنوان یک‌ ورزش رزمی به شمار می‌آید که شما در آن بدون نیاز به اسلحه از خود دفاع می‌کنید. در ورزش کاراته شما تکنیک‌هایی را یاد می‌گیرید تا در موقعیت‌های مختلف از خود دفاع کنید؛ بنابراین شما در کنار ورزش، یک روش حفاظتی یاد می‌گیرید تا در موقعیت‌های مختلف زندگی خود استفاده نمایید.

در ورزش کاراته شما نیاز به تمرکز ذهنی و ایجاد هماهنگی در میان اعضای مختلف بدن خود دارید و در آن شما روش‌های دفاعی و تهاجمی پویایی را یاد می‌گیرید. در این ورزش هر کدام از ورزشکاران با توجه به جایگاه خود کمربندهای مختلفی دارند که این کمربندها نشان دهنده میزان مهارت و توانایی آن‌ها در انجام حرکات و تکنیک‌های ورزشی کاراته است. در میان این ورزشکاران کسانی که کمربند مشکی دارند در بالاترین درجه استادی واقع هستند.

ژیمناستیک و کاراته چه فرقی بایکدیگر دارند؟

در حال حاضر والدین زیادی قصد دارند از میان ورزش‌های ژیمناستیک و کاراته یکی را به دلخواه خود انتخاب و در آن ثبت‌نام کنند؛ اما آن‌ها نمی‌دانند کدام یک از آن‌ها برای کودکان آن‌ها مناسب است و زمینه خوبی برای ترقی و کشف استعدادهای درخشان آن‌ها خواهد بود.

با توجه به این که انتخاب یکی از این دو ورزش به علایق و تصمیم‌گیری کودکان شما بستگی دارد؛ اما در ادامه با بیان تفاوت ژیمناستیک و کاراته آن‌ها را به صورت کلی معرفی خواهیم کرد تا تصمیم‌گیری بهتری داشته باشید؛ زیرا شرایط و موقعیت جسمی و روحی هر کدام از کودکان با کودک دیگر متفاوت است که می‌تواند روی نتیجه کار مؤثر باشد.

سن ورود به ورزش‌های ژیمناستیک و کاراته

یکی از تفاوت ژیمناستیک و کاراته این است که سن ورود به این ورزش‌ها برای ورزشکاران چقدر است و آیا آن‌ها بهترین ورزش برای کودکان ۵ ساله و ۸ ساله هستند؟

با توجه به این که سن ورود به هر کدام از ورزش‌ها متفاوت است؛ اما برای این که شما در کلاس‌های کاراته ثبت‌نام کنید باید کودک شما با مفاهیم ابتدایی مانند چپ و راست، گوش دادن به حرف‌های مربی و غیره آشنایی داشته باشد. در غیر این صورت یادگیری حرکات ورزش کاراته برای آن‌ها مشکل خواهد بود. به همین دلیل می‌توان دریافت که حداقل سن ورود به ورزش کاراته حدود ۵ سال به بالا است.

ورزش ژیمناستیک نیز به عنوان یک ورزش پایه مناسب کودکان است که شما می‌توانید از سنین ۲ سالگی کودکان خود را در این کلاس‌ها ثبت‌نام کنید. برای انجام حرکات ژیمناستیک نیاز به انعطاف‌پذیری و چابکی بالایی دارید و کودکان شما باید آن‌ها را انجام دهند. لذا حداقل سن ورود به ورزش ژیمناستیک از ۲ سالگی به بالا است؛ اما به یاد داشته باشید که اگر سن کودک شما ۵ یا ۶ سال باشد می‌تواند مهارت‌های ورزش را به خوبی یاد بگیرد. زیاد درک و فهم او از مفاهیم و صحبت‌های مربی و توصیه‌های او بیشتر خواهد بود.

تفاوت ژیمناستیک و کاراته در لباس

اگر شما قصد ورود به ورزش ژیمناستیک داشته باشید می‌توانید از یک لباس لئوتارد استفاده کنید. این لئوتارد ها می‌توانند دارای شلوارک را بدون شلوارک باشند که این لباس را اکثر ورزشکاران دختر می‌پوشند. ورزشکاران پسر نیز برای انجام حرکات ابتدایی ژیمناستیک یک تی‌شرت و شلوارک به پا می‌کنند.

در حالی که لباس ورزش کاراته با لباس ورزش ژیمناستیک کاملا متفاوت است و در آن ورزشکاران یک ژاکت، شلوار و کمربند می‌پوشند. رنگ اکثر لباس‌های کاراته سفید است؛ اما در برخی مواقع از رنگ‌های مشکی نیز استفاده می‌کنند. در حالی که رنگ لباس‌های ژیمناستیک می‌تواند متفاوت با طرح‌های مختلف باشند.

تجهیزات لازم برای ورزش ژیمناستیک و کاراته

یکی از معیارهایی که می‌تواند در تفاوت ژیمناستیک و کاراته مؤثر باشد، تجهیزات لازم برای این دو ورزش است. کسانی که می‌خواهند در کلاس‌های ژیمناستیک و کاراته ثبت‌نام کنند باید در مورد تجهیزات لازم برای این ورزش‌ها آشنایی داشته باشند. تجهیزات لازم برای ورزش کاراته به گونه‌ای هستند که از آسیب‌های احتمالی حین ورزش کردن جلوگیری می‌کنند.

در حال حاضر ورزشکاران برای انجام حرکات ورزش کاراته باید یک هوگو، کاپ، محافظ لثه و دندان، ساق‌بند، دستکش، ضربه‌گیر و غیره داشته باشند. اگر شما این تجهیزات را تهیه نکنید ممکن است به هنگام انجام حرکات ورزشی به قسمت‌های مختلف بدن شما آسیب وارد شود.

شما برای انجام حرکات ورزشی ژیمناستیک نیاز به هیچ گونه تجهیزات ندارید. شما می‌توانید اکثر حرکات ورزشی ژیمناستیک را بدون نیاز به تجهیزات ضروری انجام دهید؛ اما برای انجام برخی از حرکات نیاز به تجهیزاتی مانند میله، طناب، حلقه، توپ و غیره دارید.

شما می‌توانید جهت ثبت نام و شرکت در باشگاه ژیمناستیک کودکان در مشهد  در باشگاه امیر علیشاهی با شماره 09013441332 تماس بگیرید. 

خلاصه

ژیمناستیک و کاراته دو تا از ورزش‌های مهمی هستند که افراد زیادی قصد دارند در آن‌ها ثبت‌نام کنند. با توجه به این که شما برای ثبت‌نام در این کلاس‌ها باید مهارت و استعداد داشته باشید تا بتوانید موفق شوید. لذا لازم است قبل از ثبت‌نام در کلاس‌های ژیمناستیک و کاراته در مورد توانایی‌های جسمی و روحی خود تحقیق کنید. البته پی بردن به تفاوت ژیمناستیک و کاراته می‌تواند در این خصوص به شما کمک کند. با توجه به این که تفاوت‌های زیادی در ساختار و تکنیک‌های ورزش ژیمناستیک و کاراته وجود دارد، در بالا به چند مورد آن‌ها اشاره کردیم.

حال برای بررسی بیشتر و تخصصی‌تر این موضوع می‌توانید از کارشناسان ورزشی کمک بگیرید. آن‌ها می‌توانند با انجام چند آزمایش ساده، وضعیت جسمی و روحی کودک شما بررسی کنند و مطابق با آن بهترین ورزش را برای آن انتخاب نمایند. کارشناسان ورزشی گروه آنیل ژیمناستیک قادر هستند در این راه شما را راهنمایی کنند. لذا در صورت لزوم می‌توانید با آن‌ها صحبت نمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *