تاثیر ژیمناستیک در بهبود کف پای صاف در کودکان
16 آبان

کودکانی که کف پای صاف دارند، می‌توانند به کمک ورزش ژیمناستیک آن را بهبود دهند و به صورت کلی درمان کنند. معمولا صافی کف پای کودکان به دلیل انعطاف‌پذیری زیاد استخوان‌ها و مفاصل کودکان است که اکثرا افرادی که در این رده سنی قرار دارند، بیشتر مشاهده می‌شود.

شما در این دوران می‌توانید با انجام حرکت‌های ورزشی آن‌ها را درمان کنید. تاثیر ژیمناستیک در بهبود کف پای صاف در کودکان می‌تواند خیلی خوب و مفید باشد؛ بنابراین بهتر است شما با ثبت‌نام در باشگاه آنیل ژیمناستیک برای درمان این مشکل اقدام کنید.

بهترین رشته‌های مناسب برای کودکان دارای کف پای صاف

کودکان زیادی وجود دارند که به دلیل انعطاف‌پذیری بیش از حد استخوان‌ها و مفاصلشان دچار صافی کف پا هستند. در اکثر موارد این کودکان تا ۶ سالگی می‌توانند این مشکل را به راحتی درمان کنند. بعد از آن نیز به احتمال ۱۵ درصد می‌توانند این بیماری را درمان نمایند. بیماری کف پای صاف یکی از بیماری‌های ارثی است که از والدین به فرزندان منتقل می‌شود؛ بنابراین اگر این بیماری در کودک شما وجود دارد می‌توانید از ورزش‌هایی مانند ژیمناستیک و باله برای درمان آن استفاده نمایید.

صافی کف پا می‌تواند روی توازن و تعادل بدن مؤثر باشد و با درمان آن می‌توانید این ناراحتی را در کودکان خود برطرف نماید. این در حالی است که کف پای صاف نمی‌تواند عامل ورزش نکردن کودکان باشد. این افراد در صورت رعایت اصولی ورزشی و داشتن کفش مناسب می‌توانند در هر ورزشی بازی کنند. در ورزش باله و ژیمناستیک حرکت‌هایی وجود دارند که می‌تواند به بیشتر شدن قوس کف پا کمک کند.

هر چند که این بیماری می‌تواند در برخی از حرکات ورزشی مشکلاتی را برای ژیمناست‌ها ایجاد کند ولی با کمک مربی کار آزموده می‌توان آن‌ها را درمان نمود.

تاثیر ژیمناستیک در بهبود کف پای صاف در کودکان چگونه است؟

اگر اطلاعاتی در مورد ورزش ژیمناستیک چیست داشته باشید، حتما می‌دانید که این ورزش بیش از هر جای بدن روی پا و مچ پا تمرکز می‌کند. معمولا افرادی که کف پای صاف دارند خاصیت پیچش پا را از دست می‌دهند و در آن‌ها حجم فشار خنثی نشده زیادی وجود دارد که می‌تواند باعث درد در ناحیه زانوها، مفصل ران، پهلوها، مهره‌های گردنی و غیره شود. به همین دلیل اکثر فیزیوتراپ‌ها و پزشکان دردهای ناشی از زانو، کمر و گردن را با کفی های اصلاحی در کفش درمان می‌کنند تا به وسیله آن بتوانند قوس کف پا را ایجاد نمایند.

نارسایی عملکرد پیچش پا منجر می‌شود که ژیمناست‌ها به هنگام انجام حرکات ژیمناستیک زانوی خود را خم کنند تا از این طریق بتوانند بار وارد شده به بدن خود را کم کنند. مربی باشگاه با دانستن تاثیر ژیمناستیک در بهبود کف پای صاف در کودکان می‌تواند با انجام حرکات ورزشی به درمان آن‌ها کمک کند و از فواید ژیمناستیک برای درمان کف پا بهره‌مند شوند.

معمولا به هنگام ثبت‌نام این گونه کودکان مربی‌ها به پشت پا آن‌ها توجه می‌کنند. در صورتی که در پشت پا آن‌ها خط صافی وجود نداشته باشد توصیه می‌کنند برای توانبخشی پای کودکان خود اقدام نمایند؛ بنابراین قبل از ثبت‌نام در کلاس‌های باشگاه آنیل به این موارد دقت کنید.

حرکات ژیمناستیکی برای بهبود کف پای صاف

حرکات ژیمناستیکی برای بهبود کف پای صاف

در ورزش ژیمناستیک حرکاتی وجود دارد که می‌تواند عضلات کف پای کودکان را تقویت و آن‌ها درمان کند. با انجام این حرکات علاوه بر کف پای صاف می‌توانید پنجه کبوتری را نیز درمان کنید؛ بنابراین می‌توان دریافت که فواید ژیمناستیک برای کودکان بسیار زیاد است و اگر آن‌ها را به صورت اصولی دنبال کنند می‌توانند از تاثیر ژیمناستیک در بهبود تعادل کودکان استفاده کنند. در ادامه چند حرکت ورزشی ژیمناستیک را برای کودکان کف پای صاف عنوان می‌کنیم که باید آن‌ها با پای برهنه انجام دهند.

گرفتن اجسام با انگشتان پا

یکی از حرکات ورزشی برای بهبود کف پای کودکان برداشتن اجسام با انگشتان پا است. در این روش شما اجسام کوچک زیادی را در یک سطح زمین پخش می‌کنید و از کودکان خود می‌خواهید که آن‌ها را با انگشتان پای خود بردارند و داخل یک سطل بگذارند. شما برای این که کودک خود را برای انجام این کار تشویق کنید می‌توانید آن را به عنوان یک بازی و مسابقه اجرا نمایید.

پرتاب اجسام با انگشتان پا

یک جسم کوچک را با پای خود برداشته و پای خود را به عقب بکشید و سعی کنید آن را با قدرت بیشتری پرتاب کنید. هر چه شما بتوانید این جسم را به مسافت بیشتری پرتاب نمایید بهتر است و می‌توانید از تاثیر ژیمناستیک در بهبود کف پای صاف در کودکان بهره‌مند شوید.

قرار دادن اجسام روی هم با کمک انگشتان پا

یکی از ورزش‌هایی که به کمک آن می‌توانید فواید ژیمناستیک برای کودکان را مشاهده کنید، قرار دادن اجسام روی هم با کمک انگشتان پا است. برای این کار شما چند تا از اجسام سبک و کوچکی را در زمین پخش کنید و سعی نمایید آن‌ها را روی هم به کمک انگشتان پا قرار دهید. در این حرکات ورزشی تلاش نمایید اجسام را تا ارتفاع بلندتری روی هم قرار دهید.

حرکت ورزشی چوب‌های موزیکال

در این روش شما چوب‌های موزیکال (تعداد چوب‌های یکی کمتر از تعداد بازیکنان باشد.) را در زمین قرار می‌دهید و با صدای موزیک دور آن بچرخید. وقتی که موزیک قطع شد، سعی ‌کنید یکی از چوب‌های موزیکال را به کمک انگشتان پای خود بردارید. در این روش کسی که موفق به برداشتن چوب نشود، بازنده است.

حرکت طناب‌کشی با انگشتان پا

طناب‌کشی به کمک انگشتان پا بین کودکان دارای صافی کف پا در درمان آن‌ها مؤثر است. برای انجام این بازی به جای طناب می‌توانید از حوله یا چیزهای نرمی مانند پارچه استفاده نمایید. در آن بچه‌ها سعی کنند با انگشتان کف پای خود این مسابقه را بین خود برگزار نمایند.

ایستادن روی پاشنه پا

برای این که بتوانید تاثیر ژیمناستیک در بهبود تعادل کودکان را مشاهده کنید و آن را درمان نمایید. سعی کنید کودکان را تشویق کنید به مدت ۵ الی ۱۰ ثانیه روی پاشنه پای خود ایستاده و در آن تعادل خود را حفظ کنند. تکرار این روند می‌تواند دراز مدت منجر به حفظ تعادل کودکان و کف پا آن‌ها شود.

حرکت با پابرهنه در یک مسیر

در این حرکت ورزشی شما اجسام کوچک زیادی را در یک مساحت کوچکی قرار داده و سعی کنید با پای خود آن‌ها را لمس کنید و روی آن‌ها راه بروید. در دفعه اول با چشم باز روی آن‌ها حرکت کنید و در دفعه دوم با چشم بسته با حرکت کردن بر روی آن‌ها سعی کنید نام آن‌ها را به زبان بیاورید.

شما می‌توانید جهت ثبت نام و شرکت در باشگاه ژیمناستیک کودکان در مشهد  در باشگاه امیر علیشاهی با شماره 09013441332 تماس بگیرید. 

خلاصه

کودکانی که کف پای آن‌ها صاف است می‌توانند از ورزش ژیمناستیک برای درمان این بیماری استفاده کنند. تاثیر ژیمناستیک در بهبود کف پای صاف در کودکان بسیار زیاد است. به طوری که اگر شما قبل ۶ سالگی در این کلاس‌ها ثبت‌نام کنید و از حرکات ورزشی کمک بگیرید می‌توانید خیلی راحت کف پای صاف کودکان خود را درمان کنید؛ زیرا در این سن احتمال بهبودی کف پای صاف کودکان بسیار زیاد است.

معمولا برای درمان این بیماری بهتر است کودکان خود را در باشگاه‌های حرفه‌ای مانند باشگاه آنیل ژیمناستیک ثبت‌نام کنید تا مربیان با برنامه‌ریزی دقیق برای کودکان شما بتوانند کف پای صاف در کودکان را درمان کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *